|
Command & Conquere: Red Alert II
Náš příběh začíná někdy v blízké
budoucnosti. Tým vědců sestrojí stroj času a jeden z nich se teleportuje do roku
1938, najde Hitlera a zneškodní ho. Tím je zažehnána hrozba 2. světové války.
Relativně. Sovětský svaz, vedený Stalinem se odhodlá k obsazení Evropy a postupuje
až k německým hranicím. Německo, Francie a Velká Británie si uvědomují
nebezpečnost tohoto socialistického giganta a bleskurychle zakládají společenství
pro obranu "Alianci". Vypukne válka Aliance vs. Ruska. To je stručný děj
Command & Conquer: Red alert. Aliance, jako technicky vyspělá civilizace a kontrast
Ruska, využívající tvrdou sílu. Westwood v této hře hodně znevýhodnil Alianci a
mise byly neúprosně tvrdé i na nejnižší obtížnost. Naproti tomu Rusáci oplývaly
nevídanou vojenskou silou jak na souši, tak ve vzduchu. Jediné, co jejich ralativní
sílu kompenzovalo, byly spojenecké křižníky, které svými děly rozmetaly komunisty
na prach. Dával sem přednost hře za Alianci a jak už to tak bývá, většinou
zvítězí demokracie nad krutovládou a tudíž Rusáci prosrali, co se dalo. Děj Red
Alerta 2 se posouvá o několik generací
dále. Ruská federace je rozdrobena a do vlády dosazen loutkový premier Romanov.
Všechno řídí prezident USA. Typicky. Nicméně ten netuší, že zdánlivě
mírumilovný Romanov chystá s vychcánkem Jurijem podfuk a budují ohromnou vojenskou
sílu. Spojenectví s Kubou (ne Rudou!) jim skýtá možnost zaútočit na Ameriku a
vzducholodě se srpem a kladivem už křižují nad USA. Když se to mistr prezident
dozvídá, volá hned Romanova, ale ten ho pošle do prdele. Nezbývá jiný krok, než
zaútočit jadernou silou na epicentrum nákazy, Moskvu. Když se však už odpalují
střely a mají se otevřít dveře od jaderného sila, přichází nečekaný telefonát
a Jurij využije psychickou silu, dodanou implantáty a birokracii k zničení atomových
sil. Cesta do USA je otevřena.
Již třetí díl ságy C&C, je na světě a
ptáte se mě, proč si ho máte zahrát? Jaké přináší změny? Jak už všichni
víte, až na Hujeeeeeeeeeeee je pojem datadisk a další díl rozlišen tím, že v
datadisku je víc map a jednotek, a další díl je změna od kořene. I RA2 oplývá
lepší poněkud kreslenou grafikou, ale kvůli tomu že patolízalové americký maj
kšuntský stroje, nekoná se žádná 3D akcelerace a stačí vám slabší stroj. Jak
sme byli zvyklý z předchozího dílu hra oplývá spousty hraných animací,
které se prolínají s počítačovými. Intro je zase skvělé jako minule, co dodat.
Zvuky se zlepšily o dvě stě procent, hudba poněkud zaostává, ale pořád je v
žebříčku jako víc než skvělá. Ovládání je zase clicknclick a je jednodušší,
takže ho zvládne Hujeeeeeeeeee i každý další pako, aspoň že nám zůstaly
zkratkový povely. Systém hry se posuvá do vyšších hodnot jednotky jsou
vyznamenávány podle dosažených zkušeností v boji, to znamená že hodnost získává
ta jednotka, která dá smrtelnou ránu. Boje se odehrávají hodně ve městech, do budov
můžete schovávat vojáky a jednotka, která je chce votamtaď vykopat musí nejdřív
srovnat se zemí ten dům, vojáci uvnitř přitom samozdřejmě opětují palbu a jejich
destrukce se několikanásobí. Základní jednostky Aliance, G. I. mají specialní
schopnost "zakopat se", rozhodí těžkej kulomet a působí dojmem věže.
Zvětšilo se i uplatnění valů a zdí, jednotka, která je na druhé straně
"nevidí" jednotku za zdí a nemůže na ní střílet, až na věže. Ohledně
těch, konečně se za pomoci Einsteina, kterej na vás mluví slátaninou Němčiny a
Angličtiny vrátila spojencům laserová věž.
Hra oplývá spousty detaily a to pomáhá k její
přitažlivosti pro hráčskou obec. Různé stromečky, vlaječky, silnice, útesy
rozbořené mosty.... To se promítá i vjednotkách, jednou jsem hledal spojeneský tank
a nakonec jsem zjistil že se umí maskovat jako strom. Teslovy cívky a lejzrové věže
dokáží znásobovat svou sílu, pokud je stavíte kousek od sebe a tesla voják dokáže
dodat potřebnou elektřinu teslově cívce když není. minolovky už nehází hlubiné
miny, ale vylétávají z nich letadýlka, které na ponorky útočí. Jednoznačně mě
potěšily propracované mise typu braň pentagon, ochraňuj Einstina, znič psychickou
zbraň demoralizující obyvatele Washingtonu. Nejvíc mě dostala mise, kde
sem měl zničit takovou zbraň a poté z pod ní vyjelo atomové silo a rozmetalo
Chicago. K hodně misím dostáváte důležitou jednotku Tanju nebo šílenýho Ivana,
kterou nesmíte ztratit! Za alianci začínáte v USA a prvních 10 se jich tam
odehrává, což je zajímavé, jelokož hra má asi celkem 14 misí. Ty americký hry.
Jediný co mi na real-timevých strategiích obecně vadí je, že si pracně vystavíte
základnu, zničíte je a znova vod začátku, ale to přetrpim.
Celkově schrnuto, hra se jeví jako totální pecka, pro ty co
rádi Real-time, naprosto dokonalé a pro ty, co ne taky dobrá, až skvělá zábava.
Těžko se mi chodí na uzávěrku, jelikož bych radši pařil tohle než tam sedět s
těma uchylama. Vřele doporučuju!!
**
|
|